دانلود گام به گام , جزوه و نمونه سوالات امتحانی

انشا با موضوع چهارشنبه سوری - نمره برتر

دانلود گام به گام , جزوه و نمونه سوالات امتحانی

انشا با موضوع چهارشنبه سوری

دسته بندی : انشا تمام پایه ها

انشا با موضوع چهارشنبه سوری

انشاء درباره چهارشنبه آخر سال

انشا با موضوع چهارشنبه سوری

فرمت PDF + لینک دانلود مستقیم قرار گرفت

نام درس :| موضوع : انشاء | نویسنده : علیرضا

منتشر شده در نمره برتر | پایه و رشته :

 

انشاء درباره چهارشنبه آخر سال : امروز هم برای شما یک متن بسیار عالی از انشا در مورد چهارشنبه سوری یا همان چهار شنبه آخر سال آماده کرده ایم که میتوانید در زیر آن را مشاهده نمایید .

آداب و رسوم ما نشان دهنده فرهنگ و تمدن دیرینه ماست که با اجرا و احترام به آن اصیل بودن ما و ارزشمند شمردن گذشتگان ما جلوه گر می شود. این رسومات از گذشته های خیلی دور دارای یک عادت و سنت هایی بوده است که همه ساله اجرا می شده و می شود.

همانطوری که عادت قاشق زنی و یا پریدن از روی آتش بوده است. که هرکدام ماجرایی را پشت پرده دارند. رسم قاشق زنی که مفهوم آن را دارد که در این شب عزیز که همگی به مناسبت عید شادی می کنند و جشن می گیرد درست نیست که افرادی در همسایگی گرسنه سر بر روی بالش بگذارد.

با این رسم همدلی و مهربانی را نسل به نسل به فرزندانمان آموزش می دهیم و با تقسیم غذا و شیرینی و تنقلات خود برکت را به سفره های خود در این شب عزیز مهمان می کنیم و یا رسم پریدن از آتش که نشان دهنده ی این است که با شروع سال جدید تمام بیماری ها و زردی ها از تن و بدن انسان خارج شود و در مقابل آن سرخی و زیبایی آتش در وجودمان وارد شود و با دور هم جمع شدن خانواده ،اتحاد و پیوستگی را یادآور می شوند و با شادی و همهمه به استقبال سال جدید می روند تا در مقابل آن سال شاد و پر از خیر و برکتی داشته باشند.اما رفته رفته این سنت های مهم و پر مفهوم در حال نابودی است و در مقابل آن رسومات غربی دیگری وارد شده که نه تنها هیچ مفهوم و فایده ایی ندارد بلکه سرشار از خطرات و اتفاقات ناگوار را می تواند به همراه داشته باشد. مثل رسم آتش بازی و ترقه و فشفشه که می تواند با یک لحظه غفلت اتفاقی جبران ناپذیر به همراه داشته باشد و تنها چیزی که به جا بگذارد حسرت و پشیمانی است.

🔥 انشا در مورد چهارشنبه سوری  🔥

بیاییم از گذشتگان خود درس بگیریم و آن ها را سرمشق و سرلوحه ی زندگی خود قرار دهیم و مهربانی و یک دلی و اتحاد و پیوستگی را به جای شادی ها و لذت های لحظه ایی جایگزین کنیم. زیرا که این آموزه های گران بها نه تنها لحظه ایی نیستند بلکه جاویدان و همیشگی هستند و با اجرا آن تنها با عشق و خوبی سال خود را شروع می کنیم.

گذشتگان ما درست است که در گذشته بودن و تمام شدن اما با کمی تحقیق و پرس و جو متوجه می شویم که با همه ی قدیمی بودنشان اما همیشگی بودند. بیاییم با پیروی از آن ها ما نیز همیشگی شویم.

  • 7th مارس 2019
  • alireza
  • بازدید::1,842
  • [2]نظر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه : 2

  1. Sarina 💞 گفت:

    متن بسیاااار زیبایی بود 😊😊

  2. علیرضا گفت:

    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

موضوعات
مطالب اخیر
;